欧州小売企業のブランド価値

ブランドコンサルティング企業インターブランドによる欧州小売企業 の初のブランド価値ランクによれば、下のように、1位が H&M(スウェーデ ンのアパレル、東京店開店準備中)、3位がイケア(スウェーデンの家具、 日本に 3店オープン済み)となっています。


調査の手法は吟味する必要がありますが、人口900万のスウェーデンが欧 州ランクのトップにあるのは不思議で感銘深 いです。 スウェーデンが可能なら、人口560万の北海道にも可能性とポテンシャル がある、と解釈したいものです。


http://www.interbrand.com/press_room.asp

H&M ranks first with a value of EUR10.366bn. The Sweden-based company delivers trend-setting apparel and even brings couture to mass market with celebrity designers.
Other top performers in the ranking of twenty-five brands include the French-owned Carrefour (EUE6.620bn), Sweden’s Ikea (EUR6.516), the UK’s Tesco (EUR5.617bn), and M&S (EUR5.100bn).